Starter Plaza

Informatie voor Startende Ondernemers

Wat is Sales Playbook en hoe gebruikt u dit?

Een Sales Playbook is uw verkoopgids voor succes. Het geeft u het juiste proces, de juiste aanpak en tools om uw succesniveau te maximaliseren. Het beschrijft de perfecte verkoopbetrokkenheid met uw klanten. Het helpt u de juiste beslissingen te nemen, op de juiste manier te pitchen en met uw klanten in contact te komen om de best mogelijke resultaten te behalen. Een goed Sales Playbook beschrijft best practices op een zo gemakkelijk te begrijpen, hoogwaardige en praktische manier dat uw verkoopteam het vaak kan gebruiken om slimmer en beter te verkopen, zodat de omvang van de deals groter wordt en het aantal conversies toeneemt. Een Sales Playbook is nooit generiek en houdt altijd rekening met uw markt en uw product/dienst. Content is dus zeer relevant. Hierbij willen we u de 3 belangrijkste redenen geven waarom u een Sales Playbook nodig heeft om het meeste uit uw verkoopteam en zijn zakelijke potentieel te halen. 

Voor betere resultaten

De grootste uitdagingen voor de meeste B2B-verkoopteams zijn het behalen van doelen en productief zijn, de juiste dingen doen. Wanneer een verkoopafdeling in staat is om hun verkoopbetrokkenheid te specificeren en hun proces, dialoog, aanpak en kansenbeheer goed te verfijnen. Alles verbetert, van activiteitenniveau tot kwaliteitsniveau. 

Om verkoopbeheer te schalen

De belangrijkste taak van een verkoopleider is het coachen en begeleiden van het verkoopteam om de prestaties te verbeteren. De span of control, naarmate verkoopteams internationaal meer verspreid raken, staat onder druk. Het constant begeleiden van verkoopprofessionals met vergelijkbare best practices wordt niet alleen zeer inefficiënt, maar ook ineffectief. Een draaiboek versnelt en schaalt dit soort verkoopmanagement daadwerkelijk op. Verkoopprofessionals weten wat er van hen wordt verwacht, met de tools die hen daarbij helpen. Als manager kunt u zich dan concentreren op de uitdagingen, in plaats van hen te herinneren aan wat ze al weten, waarvan kan worden aangenomen dat ze dat al weten.

Om sneller en beter aan boord te komen 

In een competitieve omgeving beïnvloedt de manier waarop u aan boord bent, rechtstreeks de voorspelbaarheid van het succes van nieuwe aanwervingen. Met een Sales Playbook kan de nieuwe medewerker snel groeien, zonder voorover te struikelen of gewoon te leren. Slechte verkoopbetrokkenheid afleren is een stuk moeilijker dan de juiste manier van verkopen te leren. Hoe sneller een nieuwe medewerker wordt aangenomen, hoe eerder het potentieel van de nieuwe medewerker kan worden geïdentificeerd.

Kijk voor meer informatie op https://www.salesplaybook.pro/