Starter Plaza

Informatie voor Startende Ondernemers

Out of home adverteren: hoe kun je dit het beste aanpakken?

Als bedrijf ben je altijd op zoek naar de beste manieren om jouw merk, logo of product te promoten. Binnen je marketingmix heb je vele methodes die je kunt toepassen om jouw merk aan de man te brengen. Constant verandert wat het beste werk. Zo opteren vele bedrijven tegenwoordig voor online marketing. Het bereik is groot, maar hoe groot is het engagement? Dat is elke keer weer anders. Het is dan ook niet verwonderlijk dat vele bedrijven er steeds vaker voor opteren om out of home adverteren uit te voeren. Het bereik hiervan is groter dan je misschien wel zou denken. Wat kan out of home adverteren voor jou betekenen?

Wat is out of home adverteren en hoe kan ik het inzetten?

Onder out of home adverteren valt elke vorm van adverteren die buitenshuis wordt uitgevoerd. Vaak zijn dit reclameborden die op openbare plaatsen staan. Veelal staan deze uitingen van reclame langs de weg gepositioneerd, maar elke plek waar vele mensen langs komen is een uitstekende plek om out of home te adverteren. Out of home adverteren is een ideale manier om je bereik significant te vergroten zonder al te veel geld te spenderen. Wat zijn de voordelen van out of home adverteren?

Ten eerste is er geen tijdlimiet wanneer je buiten adverteert. De buitenreclame is 24/7 te zien en zal ook gezien worden. Dit in tegenstelling tot andere advertenties, bijvoorbeeld op tv. Bovendien onthouden mensen out of home advertenties beter. Het hoort meer bij het straatbeeld, waardoor mensen het minder opdringerig vinden en dus meer open staan voor de boodschap van de advertentie. Bovendien blijft buitenreclame innoveren, bijvoorbeeld door QR codes toe te voegen aan de advertentie.