Starter Plaza

Informatie voor Startende Ondernemers

Zo promoot je jezelf als bedrijf

Als ondernemer is het lang niet altijd makkelijk om op te vallen. Daarom is het essentieel om jezelf te verdiepen in zowel online als offline marketing. Lees hier meer over hoe je dit zelf kunt aanpakken en waarom zowel online als offline middelen zo belangrijk zijn voor bedrijven.

Online 

Tegenwoordig zit iedereen op social media, maar ook iedereen gebruikt Google om iets te vinden. Omdat er zo’n groot bereik beschikbaar is kun je hier gemakkelijk gebruik van maken. Zo is het belangrijk om je website te optimaliseren zodat het gebruiksvriendelijk is en je goed vindbaar bent. Denk bijvoorbeeld aan het uploaden van blogs die interessant zijn voor jouw ideale klant. Als mensen zoeken op een bepaald onderwerp dat relevant is voor jouw bedrijf wil je natuurlijk dat mensen op jouw website komen. 

Offline 

Marketing draait niet enkel om online promotie, het offline gedeelte speelt ook een grote rol in het gehele marketingplan. Je kunt namelijk lokaal heel goed mensen bereiken, denk bijvoorbeeld eens aan folders drukken. Folders kunnen gemakkelijk mensen hun aandacht trekken, bereik je doelgroep door de folders op een plek te leggen waar de doelgroep vaak komt. Maar ook als je zelfstandige bent en op zoek bent naar nieuwe klanten kun je deze mensen vinden door te netwerken. Daarom is visitekaartjes bestellen een goed idee, zo kom je professioneel over en vergeet men jou niet.

Tips

Nog enkele tips om met de online of offline middelen aan de slag te gaan. Zorg ervoor dat je gebruik maakt van jouw persoonlijke huisstijl, zo blijf je altijd herkenbaar en bouw je een merk op. Daarnaast is het essentieel om dicht bij jezelf te blijven, doe dus wat je leuk vindt en wees je unieke zelf. Heb je nog geen klanten? Probeer dan een portfolio op te bouwen indien dit voor jou van toepassing is. Zo kan jouw toekomstige klant zien dat jij ervaring hebt. Maak ook gebruik van online advertenties via Google of social media.

Conclusie

Als ondernemer is het belangrijk om jezelf te blijven promoten. Zo trek je aandacht van de klant en wie weet haal je er ook eentje binnen. Maak gebruik van online middelen zoals een mooie en goed werkende website die bij jouw bedrijf past en adverteer via Google of social media. Blijf altijd netwerken om zo je visitekaartjes uit te delen of druk folders om je doelgroep te bereiken.