Starter Plaza

Informatie voor Startende Ondernemers

Wat maakt een website gebruiksvriendelijker dan een andere?

Bent u van plan een website te maken? Dan is dit artikel belangrijk om te lezen. Mensen maken namelijk snel veel fouten, die de gebruiksvriendelijkheid van uw website flink kunnen doen dalen. Dit kan weer nadelig werken voor het product de dienst of de informatie die u verder de wereld in probeert te helpen en dat wilt u natuurlijk juist niet! Een gebruiksvriendelijke website is dus de sleutel tot een succesvolle verkoop en representatie. Dit artikel zal beginnen met een alinea over uiterlijke kenmerken die ongemakken kunnen veroorzaken op uw webpagina. Hierna zullen de meer praktische foutjes aan een website besproken worden.

Uiterlijke kenmerken en ongemakken

Om te beginnen de grootste afknappers op een website: het uiterlijk. Dit is tenslotte dat wat de klanten als eerste op zal vallen. Uit onderzoek is zelfs gebleken dat mensen in de eerste paar seconden beoordelen of een site betrouwbaar is. Door het uiterlijk van de website op orde te hebben, blijven mensen langer op uw website. Allereerst is het belangrijk om een kleurschema te kiezen met maximaal 4 kleuren. Een website met meer kleuren is al snel te schreeuwerig en niet betrouwbaar. Verder is een goed idee om een aangenaam lettertype te kiezen en bovenal niet te veel tekst in te voegen. Te veel tekst zullen mensen niet lezen, dat kost mensen teveel moeite.

De praktische fouten

Het is belangrijk om een goed logo te kiezen. Ik adviseer u om een expert te benaderen bij bijvoorbeeld SYSplatform. Experts leveren u een unieker logo dan de gratis websites die u online kunt vinden u zullen leveren. Naast een logo adviseer ik u om visitekaartjes te printen. Deze worden niet snel weggegooid en zorgen voor extra en langdurige publiciteit. Verder is het belangrijk uw website meermaals te testen, want foutcodes of andere ongemakken in het gebruik, zal potentiële gebruikers irriteren. Verder kan het handig zijn vrienden of kennissen te vragen uw website te gebruiken en feedback te geven.