Starter Plaza

Informatie voor Startende Ondernemers

Online advertising: wat zijn de mogelijkheden?

online advertising

Er zijn verschillende manieren om je doelgroep op effectieve manier te bereiken, waaronder online advertising. Ga door met lezen als je meer te weten wilt komen over de mogelijkheden van online advertising.

Wat is online advertising?

Online advertising kan worden omschreven als een manier om door middel van betaalde digitale media je doelgroep op effectieve wijze te bereiken. Je kunt hier een ervaren online advertising specialist voor inschakelen. Je kunt van de volgende voordelen uitgaan:

Online advertising levert directe resultaten op.

Online advertising is datagedreven met gegevens die real-time toegankelijk zijn.

Je maakt een flinke impact en je bereikt je je doelgroep op effectieve manier.

De mogelijkheden van online advertising

Vrijwel elk soort bedrijf kan profiteren van online advertising. Het maakt hierbij niet uit of het gaat om B2C of om B2B, online advertising is geschikt voor elke branche. Ook service, webshops, groothandelaren en retailshops hebben baat bij online advertising.

Display advertising

Display advertising is niets meer dan het tonen van banners op een variëteit aan websites, apps en platformen door het inzetten van meerdere netwerken. Je bent hierbij helemaal vrij om te bepalen hoe je de banners ontwerpt. Je kunt met Display advertising uitgaan van een resultaatgerichte aanpak, waarbij je voortdurend kunt blijven controleren wat de beste strategie is om je doelgroep te bereiken. 

Video advertising

Video advertising is een manier om potentiële klanten naar je bedrijf toe te trekken, aangezien mensen vaak visueel ingesteld zijn. Je kunt bij Video advertising denken aan het videoplatform YouTube, maar ook aan RTL XL, Telegraaf.nl en dergelijke om je video’s te publiceren.

Social Media advertising

Aangezien vrijwel iedereen tegenwoordig een social media account heeft, is het verstandig om te kiezen voor Social Media advertising. Hierbij kan je denken aan platforms zoals Facebook, LinkedIn, Pinterest, Spotify, Snapchat, TikTok en Instagram.

Andere mogelijkheden

Naast alle bovengenoemde mogelijkheden van online advertising kan je ook denken aan programmatic advertising, advertising op marketplaces, retargeting, feed-based advertising, affiliate Marketing en prijs- en productvergelijkers. Schakel een online advertising specialist als je op zoek bent naar advies over de beste strategie. Zo kun je bijvoorbeeld Blue Dragon inschakelen. Als full-service marketing bureau hebben zij jarenlange ervaring op het gebied van online advertising. Een winstgevende advertising campagne opzetten is voor hen dan ook niets nieuws.