Starter Plaza

Informatie voor Startende Ondernemers

Een eigen nagelsalon begin je zo!

nagelsalon

Ben je secuur en kun jij niet tegen onverzorgde nagels? Doe een opleiding of cursus en begin een eigen nagelsalon! Er gaat natuurlijk niks boven mooie nagels en al helemaal niet als je hier anderen blij mee kunt maken. Een eigen nagelsalon biedt een goede oplossing om een eigen bedrijf te beginnen en te starten met de passie die je hebt. Maar wat heb je precies nodig om een eigen nagelsalon te beginnen?

Ervaring

Voordat je begint in een nagelstudio is het essentieel om ervaring te hebben met het zetten en verzorgen van nagels. Je kunt bijvoorbeeld een opleiding volgen als nagelstyliste, maar je kunt ook voor een verkorte versie gaan en kiezen voor een cursus. Het is echter wel belangrijk dat je aan kan tonen dat je met de juiste producten werkt en ervaring hebt in het vak.

Locatie en uitstraling

Een eigen nagelstudio, waar moet dat precies komen te zitten? Het zetten van nagels gaat vaak op afspraak, waardoor je de impulsieve consument in eerste instantie niet wilt aanspreken. Daarom is het niet essentieel om op een drukke plek in een stad te zitten. Echter kun je wel naamsbekendheid creëren op het moment dat de consument in contact komt met het bedrijf. Vaak is het huren van een plek midden in het centrum erg duur en kan het voordeliger zijn om op een rustige plek te zitten waar ook parkeergelegenheid is. Als je eenmaal een goede locatie gevonden hebt, wil je wel dan klanten je goed kunnen vinden. Daarom is het belangrijk om gebruik te maken van licht reclame, zodat je herkenbaar bent. Kijk hiervoor eens naar Nedlite voor passende lichtreclame. 

Klanten werven

De meest toegankelijke manier om klanten te werven is toch wel mond-tot-mond reclame. We raden aan om eerst een aantal gratis proefpersonen te vragen om nagels te laten zetten. Hierdoor bouw je namelijk een portfolio op, zodat je al enige foto’s hebt voor de site en social media. De personen waarbij je gratis nagels hebt gezet, zullen ook weer in hun directe omgeving in contact komen met potentiële klanten.