Starter Plaza

Informatie voor Startende Ondernemers

Direct Mailing in 2022

mediator

Ben je bezig met de marketing en direct mail die de koers van je bedrijf zullen bepalen? Uiteraard is de toekomst op allerlei vlakken moeilijk te voorspellen, wel weten we dat veel bedrijven de direct mail herontdekken. Het belang van direct mailing staat namelijk voor steeds meer bedrijven weer in de marketingstrategie. Met behulp van direct mailing ben je niet alleen online zichtbaar, maar voor klanten en zakenpartners heb je ook wat tastbaars. Wanneer je een unieke direct mailing gebruikt weet je dan ook zeker dat jouw klanten of concullega’s je niet snel zullen vergeten. Met een goede call to action loop je helemaal binnen.

Direct mailing is weer helemaal hot

Mede dankzij Corona verzenden mensen weer steeds meer post. Waar je niet op bezoek mocht bij familie en vrienden, was het op de werkvloer ook totaal anders. Veel mensen werkten thuis en andere bedrijven bezoeken ging ook niet zomaar.

Sinds de uitbraak van het Corona virus is direct mail dan ook weer ontzettend trending. Door een direct mail te verzenden aan klanten of zakenrelaties van een groot formaat of bijzondere vorm zoals een Pop Up Kubus, zal jouw bedrijf de aandacht krijgen waar jij zo naarstig naar op zoek bent.

Focussen op het persoonlijke door middel van direct mail

Met direct mail is het goed om naar personalisatie te streven. Het is niet alleen gewenst, maar wordt ook steeds noodzakelijker. Direct mail kan gebruikt worden om 1-op-1 contact met klanten of zakenrelaties te creëren. Maar ook kunnen aanbiedingen, uitnodigingen en dergelijke worden aangedreven op een direct mail met de bedrijfsgegevens. In combinatie met een passende strategie resulteert dit in campagnes die meer op maat- en relevanter zijn voor jouw bedrijf, klanten en zakenrelaties.

Gebruik daarom in plaats van een generieke campagne voor het grote publiek, eens een gepersonaliseerde direct mail. Een direct mail die op het juiste moment aan de behoeften en wensen van een persoon voldoet met natuurlijk een call to action.

Wat is er veranderd in 2022 met betrekking tot direct mailing?

In de pandemie is er veel veranderd, maar ook door de diverse crisissen in Nederland en natuurlijk de oorlog in Oekraïne. Zo werken we veel meer thuis waardoor we veel online zijn. We hebben virtuele conferenties en conversaties. Werkgevers hebben een veranderend personeelsbestand en het is lastig om aan personeel te komen. Met een goede direct mail bereik jij jouw werkgevers goed, maar kun je ook diensten en producten aanschrijven.

Een unieke direct mail creëren.

Wanneer je een goede direct mail wilt hebben, ga je voor een unieke direct mail. Een direct mail die een hogere respons heeft dan digitale kanalen. De sleutel tot succes van jouw bedrijf is namelijk het verstandig gebruiken van technologieën. Maak gebruik van direct mail die jouw publiek ontmoet en tegelijkertijd authentiek is en interactie stimuleert.

De experts van Locomail helpen je dan ook graag verder om de perfecte direct mail samen met jou te ontwerpen die klanten, consumenten en zakenrelaties bereikt op manieren die veel beter zijn dan een digitaal berichtje.