Informatie voor Startende Ondernemers

Checklist voor het bestellen van relatiegeschenken, hoe maak je het zo makkelijk mogelijk

Wanneer je voor de eerste keer relatiegeschenken of promotionele artikelen wil bestellen valt pas op hoeveel verschillende artikelen er zijn. Je hebt niet alleen een goed product nodig om uit te delen, maar je moet er ook voor zorgen dat het je logo er goed op wordt gedrukt en dat je binnen budget blijft en de artikelen op tijd binnen zijn voor het evenement.

Divers aanbod

Check, check , check!

Dit lijkt misschien veel om te onthouden en georganiseerd te houden, dus we hebben alle vragen die je jezelf moet stellen bij het bestellen van relatiegeschenken op een rij gezet.

  1. Wat is het doel voor mijn giveaway?
    Voordat je begint te zoeken naar relatiegeschenken, moet je jezelf afvragen wat je wilt bereiken met deze giveaway. Wil je 20 nieuwe leads pakken? Netwerk met potentiële zakenpartners? Zichtbaarheid vergroten?
    Het hebben van een vast doel met nummers (indien van toepassing) zal je helpen bij het kiezen van de juiste items.
  2. Wie is de doelgroep?
    Wie zijn ideale klanten? Wie zijn de mensen die het meest geneigd zijn om jullie product of dienst te kopen? Denk er goed over na welke produtcten jullie doelgroep nuttig of interessant zal vinden.
  3. Welke boodschap wil ik naar mijn doelgroep sturen?
    Het type giveaway die je kiest kan veel zeggen over je bedrijf! Ben jij een eigenzinnig merk dat graag plezier heeft? Dan kies je een apart relatiegeschenk dat je niet vaak ziet of kiest voor relatiegeschenk in een felle kleur. Heb je een serieuzer boodschap een kies dan voor een meer traditioneel ( maar nog steeds uitstekend) relatiegeschenk.
  4. Hoeveel mensen zullen er op mijn evenement zijn?
    Het is belangrijk om in te schatten hoeveel mensen je zien op je volgende expo of conferentie. Je wilt niet te weinig artikelen bestellen die al na een paar uur op zijn. Aan de andere kant wil je er niet zoveel bestellen dat je er nog jaren voorraad van hebt. Bedenk van te voren hoeveel mensen er komen ( of vraag dit na).
  5. Past dit product bij mijn bedrijf of evenement?
    Zo gaaf als sommige promotionele producten zijn, soms passen ze gewoon niet bij het thema van het evenement of bij je bedrijf.
  6. Wat is mijn budget?
    Houd rekening met je totale budget ( inclusief bedrukken en verzenden) en zorg ervoor dat je artikelen vindt die daarbinnen vallen. Niets is e dat een prefect artikel vinden die je niet kunt betalen.
  7. Wat is de levertijd van de producten?
    Zorg ervoor dat je navraagt wanneer de artikelen bedrukt en al bij jullie worden afgeleverd. Dit moet ruim van te voren voor het event zijn. Mocht er iets tussenkomen heb je altijd speling.
  8. Welke tekst, logo of informatie wil ik op het relatiegeschenk drukken?
    Ga terug en denk na over uw doelen voor deze giveaway. Met die in het achterhoofd, welke informatie wilt u ervoor zorgen dat wordt weergegeven op uw producten? Een telefoonnummer? Een website?
    Relatiegeschenken zijn er in verschillende maten en dat geldt ook voor de grootte voor je afdruk. Je wilt niet dat je logo onleesbaar is of vol zit met tekst en afbeeldingen. In het algemeen, hoe meer je wilt zeggen, hoe groter het relatiegeschenk moet worden.
  9. Heb ik mijn bedrijfslogo gevectoriseerd?
    Voor de meeste promotionele producten hebben we een vectorversie van jullie logo of ontwerp nodig, waarmee je ontwerp kan worden vergroot of verkleint op het item zonder de helderheid van uw logo te verliezen. Dit zorgt voor de best mogelijke kwaliteit van je logo op de promotionele producten. Weet je niet zeker waar u moet beginnen met het vectoren van uw logo? Stuur ons je logo en wij helpen je graag.!
  10. Heb ik een sample besteld?
    Hoewel het bestellen van een sample niet nodig is voor het plaatsen van een bestelling, raden we het ten zeerste aan als je tijd hebt voor je evenement. Het bestellen van een fysiek monster geeft je de mogelijkheid om ervoor te zorgen dat het relatiegeschenk de exacte grootte, kleur of kwaliteit heeft die je wilt!
  11. Heb ik de orderbevestiging en digitale drukproef goedgekeurd?
    Pas na het goedkeuren van de orderbevestiging ( hierop staat wat je hebt besteld en de totale kosten) en de digitale drukproef gaat het artikel in productie.
Evenement

Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.