Hoe van solopreneur een multipreneur met meerdere succesvolle websites worden

Veel mensen houden aan het eind van de maand weinig of niets over om te sparen voor later, laat staan voor leuke dingen te kopen. We leven in 2012 in economisch moeilijke tijden. Er is weinig zekerheid dat je je baan kunt behouden en dat het bedrijf waar je werkt voldoende veerkracht heeft om deze crisis door te komen.

Meer werken door een tweede of derde parttime baantje te zoeken is niet meer dan een tijdelijke oplossing. Er is een oplossing en dat is wat de meeste mensen niet graag willen doen. Vechten voor je dromen. De oplossing is zelfstandig ondernemer worden, want je kunt alleen meer verdienen dan een vast loon door voor jezelf te beginnen. 
Tot voor enige jaren had je om ondernemer te worden (veel) kapitaal nodig o.a. voor de huur van een kantoor, magazijn of werkplaats, etc. Een en ander sterk afhankelijk van de gekozen richting. De tijden zijn veranderd.

In deze blogpost wil ik het hebben over hoe je binnen 5 jaar van solopreneur kunt groeien naar de status van MULTIPRENEUR met meerdere eigen websites.

Een kantoor kun je huren per maand, per  dag en zelfs per uur en bovendien in vele delen van het land (o.a. Regus) . Je kunt een stap verder gaan en gewoon thuis kantoor houden. Als je geen mensen hoeft te ontvangen op locatie, is dit een prima oplossing.

Voor het je eigen maken van voldoende vakkennis of inzicht in de markt hoef je geen jarenlange cursussen te volgen. Alles gaat veel sneller. Je kunt via het internet in je eigen tijdschema studeren op de tijden die jezelf kiest. De laatste nieuwe product-informatie vind je op het internet. Belangrijk is om te weten waar je moet zoeken en hoe je efficiënt kunt zoeken zonder te verdwalen op het www. Maar niet getreurd. Er is voldoende aanbod aan kwalitatief goede cursussen op het internet, maar helaas is er een nog groter aanbod aan waardeloos spul (“snel rijk worden online door mensen die zonder opleiding vanuit de bijstand rijk zijn geworden”; het stikt van de charlatans!).  Verifieer of de aanbieder een goede partij is. Een gewaarschuwd man telt voor twee.

Tenzij je de lotto wint (ik, Leo,  speel nooit en investeer alleen in zaken die ik zelf kan beïnvloeden), een grote erfenis krijgt, een beroemd acteur of voetballer bent, zijn de kansen om financieel onafhankelijk te worden heel klein. Zo is het helaas.  Val je niet in een van bovenstaande categorien dan is de beste kans om geld te verdienen een eigen onderneming op te bouwen.  Het goede nieuws is dat iedereen ondernemer kan worden en dat de mogelijkheden om ondernemer te worden grenzeloos zijn als je goede keuzes maakt. Omdat de kans voor “een baan voor het leven” minimaal is geworden (Men gaat er al vanuit dat je tijdens je werkende leven minimaal 7 maal van baan zult veranderen – vrijwillig of gedwongen). Het is daarom beter om je eigen leven zelf richting te geven.

Welke keuzes moet ik maken om te kunnen slagen als ondernemer?
Of je nu een product of een dienst gaat promoten in alle gevallen is het belangrijk dat je zo dicht mogelijk blijft bij het hetgeen waar je verstand van hebt (“schoenmaker blijf bij je leest” is niet voor niets een spreekwoord geworden).  Begin je in een geheel vreemde niche dan zul je vaak na enige tijd ontdekken dat er a) veel concurrenten zijn en b) dat de markt heel anders is dan je gedacht hebt.

Wil je een onderneming bouwen die de tand des tijds kan doorstaan dan zul je een MULTIPRENEUR moeten worden die goed is in het kopieren van succesformules. Werk altijd aan meerdere inkomensstromen tegelijk. De eerste taak zodra je een onderneming begint, is het zorgen voor de eerste bestellingen. Zonder inkomsten (orders) heb je geen bedrijf. Probeer de maximale omzetten te halen uit je eerste product of dienst en eerst wanneer je geen extra omzet meer kunt creeeren, begin je aan een tweede product/dienst.

De praktijk is dat zelfs het meest succesvolle product een keer zijn status zal verliezen. Het is van belang om tijdig te zorgen voor opvolgers. Mijn beste startproduct was een 100-pagina boek “Hoe bouw ik een eigen boot uit polyester/glasvezel”. Hiervan heb ik er meer dan 20.000 stuks verkocht. Dit was het ”launching product” voor mijn bedrijf. De klant kreeg het eigenlijk gratis, omdat we er een waardebon bij leverden (gelijk aan de prijs van het boek) die de klant kon inleveren bij aankoop van zijn eerste materialen. Hoe succesvol ook… na 5 jaren was de markt verzadigd. Gelukkig hadden we ondertussen de positieve cashflow gebruikt voor het lanceren van veel nieuw producten en diensten.

Ondernemen is vergelijkbaar met beleggen in aandelen. Beperk je risico’s en verdeel het risico over meerdere fondsen. Kijk wat de markt doet, kopieer  hetgeen waar anderen succes mee hebben. Heel belangrijk is ook om niet te wachten tot je product/dienst perfect is. Dat zal het namelijk nooit zijn. Als je te lang wacht, zullen anderen je voor zijn. In een opkomende marktniche is het belangrijk om bij de eerste te horen. Het voordeel is dat je direct feedback krijgt van de markt. Je kunt dan je product aanpassen of als blijkt dat er onvoldoende markt is, zonder dat je grote kosten gemaakt hebt en tijd verspild,  je terugtrekken.

Binnen 5 jaar van SOLOPRENEUER naar MULTIPRENEUR middels eigen websites
In plaats van zgn. “brick and mortor”vastgoed te bezitten, kun je nu een VIRTUEEL VASTGOED opbouwen op het internet.. Blogs, websites, sociale media profielen, artikelen, video’s en affiliate producten zijn allemaal bezittingen die kunnen bijdragen  aan je lange termijn kapitaal.  Hoe meer van dit soort bezittingen je kunt opbouwen des te groter wordt jouw virtuele kapitaal.  Het is belangrijk niet alle eieren in een mandje te doen. Door aan spreiding te doen wordt je virtuele kapitaal op de lange duur meer en meer crisisvast.  De truc is om te ontdekken welke diversificatie en markten het beste aansluiten bij je eigen interesses. Je kun nl. geen blijvend succes creeren als je je werk niet met passie doet. Passie helpt je  moeilijke tijden door te komen.

Begin nog vandaag met het starten van je eerste eigen internet bedrijf of internet gebaseerd bedrijf. Een goede website is essentieel.  Het internet maakt veel mogelijk, maar ook de oude wetten van offline marketing blijven onverminderd van kracht.

Leo Verkoelen (offline en online marketing expert met meer dan 40 jaar ervaring in binnen- en buitenland)

Posted in Eigen Baas (18), Persoonlijke Groei (13), Uncategorized (3) | Tagged , , , , , , , , , , | 6 Comments

Internet Imperium Bouwen | Groeiversnellers voor starters en MKB – deel 8

Waarom zijn franchiseformules zo succesvol?  Een goed business concept is herkenbaar aan een duidelijke en eenvoudige bedrijfsfilosofie die elke nieuwe medewerker direct begrijpt. Een goed voorbeeld zijn bv. de succesvolle franchise-formules, zoals McDonalds, KFC, Holiday Inn, HEMA (deels franchise) etc.  Bij McDonalds rouleren de taken. Elke medewerker leert alle afdelingen kennen en is daardoor multifunctioneel inzetbaar. Door exact vastgelegde procedures is elke nieuwe medewerker multifunctioneel en overal inzetbaar.
Eenmaal geformuleerd groeit zo’n onderneming bijna vanzelf.

Er zijn veel manieren om te onderzoeken wat je volgende zet zal zijn als het gaat over het starten van een eigen franchise business, maar de opkomst van het internet heeft dit alles veel gemakkeliker gemaakt.

Van het comfort van je eigen huis kun je onderzoeken welke mogelijkheden er zijn die overeenkomen met je eigen wensen wat betreft branche, vereiste investering en heel belangrijk de geografische locatie. Heb je een gezin dan is het niet zo practisch om te verhuizen naar een andere provcincie.

Franchising is een concept dat al meer dan 100 jaar bestaat (vnl. fastfood secotor), bekende namen bestaan al meer dan 60 jaar. Het franchise concept heeft vele malen bewezen dat het gedupliceerd kan worden door iedere aspirant eigenaar met de wil om te leren, hard te werken en vast te houden aan het concept.

Ik laat u vandaag graag kennis nemen van de 7 stellingen van een ondernemer die tijdens de tweede wereldoorlog iedere dag een schip van stapel liet lopen (1500 in totaal!) Henry Kaiser die als een stuntelige jongeman is begonnen, die niemand hebben wou.
1.
Iedereen is tot veel meer in staat dan hij denkt.
De meeste mensen gebruiken slechts een tiende van hun capaciteit tot oorspronkelijk denken en werken.
2.
Wie lang genoeg volhoudt en doorzet kan op den duur elke tegenstand overwinnen.
3.
Stel vast van welke idealen u droomt – en werk daar naar toe.
Ze liggen dichter binnen uw bereik dan u denkt.
4.
Dien het publiek. Zoek projecten die in een behoefte voorzien.
Hoe meer mensen er voordeel bij hebben, hoe beter het ook voor u is.
5.
U kunt zelden veel op uw eentje bereiken. 
U moet hulp van anderen hebben.

6.
Wie succes wil hebben, moet zich volledig inspannen. 
 Laat u niet afleiden.
7.
Stel orde op zaken alsof u verwacht dat de dag van vandaag uw laatste zal zijn

Leo Verkoelen  (serial entrepreneur en marketeer)

Posted in Business (3) | Tagged , , | 2 Comments

Internet Imperium Bouwen | Zeven Adviezen van een groot ondernemer – deel 7

Een goed business concept is herkenbaar aan een duidelijke en eenvoudige bedrijfsfilosofie die elke nieuwe medewerker direct begrijpt. Een goed voorbeeld zijn bv. de succesvolle franchise-formules, zoals McDonalds, KFC, Holiday Inn, HEMA (deels franchise) etc.  Bij McDonalds rouleren de taken. Elke medewerker leert alle afdelingen kennen en is daardoor multifunctioneel inzetbaar. Door exact vastgelegde procedures is elke nieuwe medewerker multifunctioneel en overal inzetbaar.
Eenmaal geformuleerd groeit zo’n onderneming bijna vanzelf.

Ik laat u vandaag graag kennis nemen van de 7 stellingen van een ondernemer die tijdens de tweede wereldoorlog iedere dag een schip van stapel liet lopen (1500 in totaal!) Henry Kaiser die als een stuntelige jongeman is begonnen, die niemand hebben wou.
1.
Iedereen is tot veel meer in staat dan hij denkt.
De meeste mensen gebruiken slechts een tiende van hun capaciteit tot oorspronkelijk denken en werken.
2.
Wie lang genoeg volhoudt en doorzet kan op den duur elke tegenstand overwinnen.
3.
Stel vast van welke idealen u droomt – en werk daar naar toe.
Ze liggen dichter binnen uw bereik dan u denkt.
4.
Dien het publiek. Zoek projecten die in een behoefte voorzien.
Hoe meer mensen er voordeel bij hebben, hoe beter het ook voor u is.
5.
U kunt zelden veel op uw eentje bereiken
U moet hulp van anderen hebben.

6.
Wie succes wil hebben, moet zich volledig inspannen
 Laat u niet afleiden.
7.
Stel orde op uw zaken alsof u verwacht dat de dag van vandaag uw laatste zal zijn

Leo Verkoelen  (serial entrepreneur met grote successen en tientallen projecten die het niet/net niet gehaald hebben)

P.S.
Bijna dagelijks lees ik deze wijsheden. Ze helpen me gefocused te blijven en niet te verdwalen in dagdromen zonder vastomlijnd doel.

Posted in Uncategorized (3) | Leave a comment

10 redenen om uw locale marketing grens te doorbreken

Veel lagere kosten dan adverteren via gedrukte advertenties
U kunt een groter publiek bereiken met een kleinere investering. Als u uw website adres vermeldt op uw visitekaartje dan kan uw klant  of prospect uw website bezoeken en een vrij goede beeld krijgen van uw product ende bijbehorende service. U kunt natuurlijk gewoon blijven adverteren middels gedrukte media, maar als u een contact-pagina in uw website  dan hebt u een tweerichtingen communicatie. De potentiele klant kan vragen stellen of verzoeken dat u contact met hem opneemt.

Uitbreiding van uw markt
Middels het internet kunt u de locale  begrenzing van uw markt doorbreken en niet alleen toegankelijk worden voor uw eigen regio, provincie of land, maar zelfs voor de gehele wereld. En wel 24 uren per dag en 7 dagen per week. Op deze manier kunt u een groter klantenbestand opbouwen en uw omzet aanzienlijk vergroten.

Uw site maakt u bijna 24 uur per dag bereikbaar
Uw site draait iedere dag . Hierdoor is het voor uw klanten mogelijk om uw site te bezoeken voor het vinden van informatie waar ze naar op zoek zijn zonder te hoeven wachten tot uw bedrijf geopend is.

Hoger niveau van klantvriendelijkheid
Uw website is een prettige manier voor uw klanten om informatie over u te vinden in de privacy van hun eigen huis of bedrijf. Voeg hieraan toe dat u de mogelijkheid hebt om waardevolle informatie voor uw klanten op uw site te plaatsen en ziehier hoe u een hoger niveau van klantenservice hebt verkregen.

Vergroot de geloofwaardigheid van uw bedrijf
Omdat zoveel potentiele klanten het internet gebruiken om te zoeken  alvorens ze aankopen doen, geeft uw site u de mogelijkheid uw klanten te informeren wat uw bedrijf is en welke hoge standaard u aanhoudt voor service en klantenbinding.

Een kans voor uw bedrijf om te groeien
Het is duidelijk nu u middels uw website een grotere markt aanspreekt, dat uw bedrijf de gelegenheid heeft om te groeien.  En af en toe zal degene die uw website bezoekt uw bedrijf promoten omdat hij het doorvertelt aan anderen.

 U kunt uw beste beentje voorzetten
U kunt van te voren een plan maken welke de beste benadering en presentatie zal zijn voor uw website om  de drempel voor uw potentiele klanten te verkleinen. Om contact met u op te nemen. Een website heeft voordelen t.o.v. een “brick and mortar”  bedrijf. U bent beter bereikbaar voor uw prospects en u kunt uw bedrijf een zekere mate van geloofwaardigheid meegeven voordat u het eerste contact met uw klant heb.

3 manieren om meer resultaat te halen
a) meer klanten vinden,
b) meer omzet per bestelling  en
c) meer bestelling per klant per jaar.

 Vraag het emailadres van uw klant en evtl. de naam
Biedt in ruil hiervoor een gratis rapport of een e-boek. Dit vormt de basis voor uw klantenbestand. Uw klantenbestand is uw business kapitaal en een garantie in moeilijke tijden

Internet MarketingStrategies en tips voor startende en ervaren ondernemersw vindt u volop op de websites StarterPLAZA en UnitedStarters en de bijbehorende blogs.

Leo Verkoelen (meer dan 200 artikelen op starterplaza.blogspot)

Posted in Internet marketing (11) | Tagged , , , | 5 Comments

BOUW IEDERE DAG AAN UW TWEEDE INKOMEN

Begin uw eigen bedrijf vanuit thuis zonder personeel en met een minimum aan eigen kapitaal door optimaal gebruik te maken van internet marketing

Beste internet vriend,

Het is waar!  Ze zeggen dat je in korte tijd een winstgevend bedrijf kunt beginnen door gebruik te maken van internet marketing en dat iedereen het kan (gelooft u nog in sprookjes?).

Het is slechts een paar jaar geleden dat je bijna gratis kon adverteren op Google en geld binnenharken middels Adsense. Dit is voorbij! Alle grote bedrijven hebben het internet ook ontdekt, kunnen meer geld dan u investeren, dit langer volhouden en bezitten daarom de beste posities in de zoekmachines.

GRATIS!  Uw troefkaart  is “Zoekmachine Marketing”. Het kost tijd, je moet geduld opbrengen en een strategie hebben. We laten u graag mee- profiteren van onze praktische kennis, ervaring, successen en fouten met zowel online als offline marketing.

Ziet u door de bomen het bos niet meer?
Ieder die een bedrijf  wil starten, is “onrustig” , omdat hij/zij moeilijke keuzes moet maken. Er is te veel informatie en dat maakt u onzeker. Maak nu gratis kennis met   StartersGilde Membership   en lees alles over onze All-in-Hosting  modules voor ondernemers.

Posted in Uncategorized (3) | Tagged , , , | Leave a comment

Internet Imperium Bouwen – Beleggen in Goud of . . . – deel 6

Goud beleggen in een kluis is kapitaal,
maar groeiend kapitaal is “grond plus verhuurde gebouwen”

 Beste belegger,                             Datum: Roggel,30 juni 2012

Warren Buffet zegt “doe niets als iedereen investeert, maar investeer als niemand iets doet”. Door de juiste keuzes te maken, kunt u in ook slechte tijden geld verdienen.Veel ondernemers hebben te lijden van de huidige europa-crisis of zijn zelfs failliet gegaan. De crisis heeft ook mij in de houdgreep. Daarom wil ik u een eenmalig, aantrekkelijk en veilig aanbod doen.

Grond is grond en blijft ook in slechte tijden een waardevaste investering
 
Al ruim 8 maanden heb ik mijn bedrijfspand “Grote Laak te Roggel” in de verkoop! En het is, ondanks de scherpe prijs, niet verkocht. 7 jaar geleden kon ik verkopen voor Euro 1.850.000,- en waren er meerdere kopers. Toen wou ik niet verkopen.
Nu gezien de krappe geldmarkt, de crisis op de markt voor onroerend goed en mijn leeftijd zit ik in de verkeerde hoek. Mijn bedrijfspand werd aan het eind van de wereldwijde financiele bankencrisis in 2008-09 gewaardeerd op slechts Euro 1.650.000,-.  

Deze blogpost heb ik verwijderd

Iedereen bedankt voor uw participatie en suggesties

Posted in Business (3) | Tagged , , , , , | 6 Comments

Internet Imperium Bouwen – Groot Denken – deel 5

Psychologen hebben ontdekt dat het merendeel van de gezonde, succesvolle, personen optimisten zijn – zelfs als het geen garantie geeft om optimist te zijn.  Ik ben een optimist en geloof dat ik elk project met succes kan afsluiten. Als de zaken slechter beginnen te lopen, maak ik me een voorstelling dat het dieptepunt bereikt is en dat er nu slechts één mogelijkheid is nl. de weg omhoog. Mijn algemene houding is dat de zaken goed zullen uitpakken, zelfs als  – onnodig nader te verklaren – dit soms niet het geval zal zijn. Het blijkt dat velen van ons de zaken vaak door een roze bril zien.

Wetenschappers zijn er achter gekomen dat deze illusie een nuttige functie heeft: het maakt van mogelijkheden waarschijnlijkheden.  Het is overduidelijk dat diegene die een pessimistische kijk op de zaken hebben – zelfs als ze soms gelijk hebben – hun persoonlijke relatie, hun carriere en zelfs hun gezondheid op het spel zetten.

Cijfers tonen aan dat de meeste mensen hun eigen mogelijkheden voor persoonlijke prestaties en resultaten meestal overschatten. Ze verwachten dat hun kinderen uitzonderlijk slim zijn, maken een foute berekening over de jaren die hun nog resteren, denken gezonder te zijn dan de doorsnee persoon, onderschatten enorm de mogelijkheid van een echtscheiding, ziekte en werkloosheid. Bovendien hebben ze er in het algemeen vertrouwen in dat hun persoonlijk toekomstig leven beter zal zijn dan dat waar hun ouders het mee hebben moeten doen. We noemen dit het  “OPTIMISME VOOR-OORDEEL”  d.w.z. de neiging om de waarschijnlijkheid van  positieve gebeurtenissen in de toekomst te overschatten en de waarschijnlijkheid van getroffen te worden door negatieve gebeurtenissen te onderschatten.

De doorsnee persoon denkt dat hij een betere autorijder is en dat hij in het algemeen slimmer is en er beter uitziet dan de ander   Dit kan natuurlijk niet waar zijn. De meeste mensen kunnen niet beter zijn dan de meeste mensen.

Optimisme stimuleert een gedrag dat vaak zorgt voor een zichzelf vervullende voorspelling. Een profetie die zichzelf waarmaakt. Stel 2 personen van middelbare leeftijd zijn bezig aan het herstellen  van een zware operatie (bv. kanker, hartaanval of herseninfarct). Als alle factoren gelijk zijn, heeft de optimist meer kans op een volledig en relatief spoedig herstel dan de pessimist. Dit komt niet, omdat positief denken op zich het patroon van herstel verandert, maar  doordat optimisme leidt tot positieve veranderingen in het gedrag. De pessimist gaat bij de pakken neerzitten, hij geeft als het ware de strijd op.  De optimist zal echter eerder geneigd zijn de adviezen, zoals: “niet meer roken, vermijd vet eten en zout, doe aan lichte fitness oefeningen en vermijd situaties die stress opleveren”op te volgen.  Het zijn deze zaken – en niet optimisme op zich – die de kansen van deze persoon verbeteren.

Uit vele onderzoeken is gebleken dat wanneer we onze perceptie en visie over de toekomst op een positieve manier veranderen, dit tot gevolg heeft dat  we minder angstig en bezorgd zijn, en onze fysieke en mentale gezondheid beter worden. Dit wederom motiveert ons om niet af te wachten maar de koe bij de horens te vatten, dus om pro-actief te worden. Hierdoor heb je veel minder kans om voor “plotselinge” verassingen te komen staan. Optimistische verwachtingen – zelfs als ze ogenschijnlijk geen basis  hebben – zijn vaak de voorloper van successen. Ons onderbewustzijn werkt dag en nacht en kan onvoorstelbare hoeveelheden informatie absorberen. Zorg voor een goede input en uw brein werkt achter de schermen aan een oplossing Steeds weer blijkt dat na elke crisis er weer meer miljonairs bij zijn gekomen. Mensen die zich niet lieten verslaan door tijdelijke tegenslagen.

Optimisme  -  alleen dagdromen – brengt natuurlijk niets. Echter dromen, een plan maken en actie ondernemen kan het verschil maken tussen succes en mislukking, of slechts half slagen in het leven.  Door altijd positief te denken wordt dit een gewoonte. In uw hersenen worden als het ware smalle bospaden veranderd in brede snelwegen. 
Een pessimist aanvaardt de situatie als zijnde een feit en doet daarom niets. Hij geeft dus geen positieve signalen af aan zijn hersenen. Pessimisten gedragen zich vaak hulpeloos en verkleinen daardoor hun kansen om de noodzakelijke resultaten te behalen en voeden zelfs hun depressie.

De optimist beschouwt een gegeven moeilijke situatie als tijdelijk en zal zoeken naar oplossingen. Oplossingen die zich bijna altijd in kleine stappen gerealiseerd moeten worden (chinees spreekwoord: een grote reis begint met de eerste stap). Studenten halen betere resultaten als hun leraar hen beschouwd als  zeer begaafd, zelfs als ze het niet zijn. Ditzelfde geldt voor een medewerker in het bedrijfsleven.

Optimisme betekent niet dat je blind moet zijn voor negatieve situaties of dat we nooit mogen twijfelen of zorgen zullen hebben. Echter meer dan we ons vaak realiseren hebben onze gedachten invloed op de uitkomst.
Aanbevolen boek: The Secret van John Assaraf (http://www.johnassaraf.com/)

Tot slot.
Winston Churshill heft gezegd: “wat mij betreft, ik ben een optimist – het schijnt niet veel waarde te hebben om anders te denken”
Mark Twain , de grote Amerikaanse schrijver  schreef  “er is niets erger dan een jonge pessimist”
Hebt u de tegenslagen van de recessie aan den lijve ondervonden en bent u er beter uitgekomen? Zo ja, vertel me uw verhaal. Alvast bedankt.
Leo en  Fatima Verkoelen

Posted in Eigen Baas (18), Persoonlijke Groei (13) | Tagged , , , , , , , , , | Leave a comment

Leo Verkoelen over “Verkoop van Hoop”

Ja, ik geef toe, ik verkoop hoop. Je kunt me een dealer in optimisme noemen, maar het komt neer op het stimuleren van andere mensen om het beste uit hun zelf te halen.

Er zijn critici, die snel zijn met het aanwijzen van alles wat fout is in de wereld. De economie, gezondheidszorg, verschuiving van de macht op de werelds et. Er zit waarheid in.
Maar waar we van mening verschillen, is hoe je de problemen benadert.  Ik geloof dat hoop de basis is voor het antwoord op al onze problemen.  Hoop geeft ons toegang tot de bronnen die ons helpen vooruitgang te boeken. Neuropsychologie leert ons dat we nieuwe paden in ons brein moeten aanleggen. Dat kost tijd en herhaling, totdat het pad een snelweg is geworden.

Het is juist om de realiteit onder ogen te zien. Maar zodra een probleem is gedefinieerd, moeten we verder gaan en zoeken naar een oplossing. Optimisten besteden minder tijd aan alles wat fout is en meer aan wat fout zou kunnen gaan met hun plannen. Alles wat we geweldig vinden  op deze aarde is ontsproten aan het brein van een optimist (Mozart, Picasso, Einstein etc. en denk aan de eerste ruimtevaart reis gebaseerd op computers die uiterst primitief waren in vergelijking wat je nu in de eerste de beste winkel voor een prikje kan kopen)
Onlangs kwam ik een artikel tegen in een tijdschrift uit 1960 en de waarden gelden vandaag nog evenveel als toen.  Een beroemde multimiljonair noemde de zeven principes waar hij naar handelde:

1 De meeste mensen gebruiken slechts een tiende van hun totale capaciteit tot werken en oorspronkelijk denken. Breng al uw energie in het geweer en u zult versteld staan over de resultaten.
2. Wie lang genoeg volhoudt en doorzet, kan op den duur elke tegenstand overwinnen.
3. Stel vast van welke idealen u droomt -  en werk daar naar toe. Zij liggen dichter binnen uw bereik dan u denkt.
4. Dien het publiek. Zoek projecten die in een behoefte voorzien. Hoe meer mensen er voordeel bij hebben, hoe beter het ook voor u is.
5. U kunt zelden veel bereiken op uw eentje. U moet hulp hebben van anderen.
6. Wie succes wil hebben, moet zich volledig inspannen. Laat u niet afleiden.
7. Stel op uw zaken alsof u verwacht dat de dag van vandaag uw laatste zal zijn.

Volgens een recent artikel van de Rabobank zijn veel mensen negatief over de economie. In dit artikel legde hij vervolgens uit dat de situatie snel kan omslaan en dat er eigenlijk weinig reden voor pessimisme is. We leven in een rijk land met vele reserves. Hij beschreef dat door kleine veranderingen de stemming snel kan omslaan. Het verschil tussen intelligent en gestoord of tussen arm en rijk is vaak flinterdun. Hou  dit in gedachten!
Ik blijf optimist en u?

Leo Verkoelen (Persoonlijke Groei)

Posted in Persoonlijke Groei (13) | Tagged , , , , , | Leave a comment

Lifestyle Tips Voor Zelfstandige Ondernemers

De behoefte aan strategie is in deze tijd van recessie groter dan ooit. Om onderstaande strategie uit te voeren is geen bovenmenselijke kracht nodig.

1. Werk aan uw doel om het helder te krijgen
Wil je jouw dromen realiseren? Het helder krijgen van je doel is het beste en meest effectieve  dat  je kunt doen. Het hebben van een duidelijk begrip van je doel, maakt het mogelijk om snel en gemakkelijk beslissingen te nemen. Het  houdt je doel in het vizier. Het helpt je om fouten te vermijden en het houdt je uit de problemen. Het is bovendien de basis voor een simpele snel-checklist voor het evalueren van alle toezeggingen of acties.

Alles in je leven moet gericht zijn op het doel, op resultaat. Als je niet zeker weet wat je doel is, maak je geen zorgen. Dat is normaal. Pak een pen en een schrijfblok en zet de visie voor je leven op papier.

En houdt ook in gedachten dat je doel relevant voor jou moet zijn. Waarom? Omdat het jouw doel is.  Waarom zou je “werken aan een gespierd lichaam”of om je woordenschat uit te breiden “klassieke literatuur lezen” als je hier persoonlijk geen interesse in hebt. Het leven is te kort om tijd te verspillen, zorg dat je je goed voelt in je eigen vel en volg je eigen weg. 

2. Maak en volg een plan
Misschien bereik je wel eens een doel door te gokken of door intuitie, maar dat is gewoon geluk hebben. Zonder een map ga je misschien de hele wereld over om gewoon de overkant van de straat te bereiken.
Probeer efficiënter te werken en hou je zwakke punten onder controle door het volgen van een plan.  Het is relatief eenvoudig om je doel in kaart te brengen, mits je deze twee strategiën gebruikt: “deadlines” (stel een datum waarop een bepaald doel bereikt moet zijn)  en “controleerbaarheid” .

Deadlines dwingen je de zaken serieus te nemen en om de door jou gestelde doelen te halen, en realistisch te zijn wanneer je niet op schema bent met je plan. 
Zonder vaste deadlines is het  te gemakkelijk om excuses te maken, gevangen te zitten in het eindeloos controleren van inkomende email, of jezelf af te leiden door druk bezig te zijn met werk dat niets te doen heeft met je doel.

Op dit punt komt controleerbaarheid aan de orde. Je moet een systeem hebben om de voortgang te kunnen controleren Dat betekent niet dat je jezelf iets voor moet liegen en grote dingen verzinnen over zaken die je nooit gedaan hebt – er zijn helaas mensen die expert  zijn in zichzelf voor de gek houden. Je geheugen laat je soms in de steek en het is gemakkelijk je in te denken dat je goed bezig bent, terwijl je alleen er aan “aan het werken” bent. Een methode om te kunnen controleren geeft je een manier om te zien of je vooruitgang boekt.
Dit is je gereedschap. Gebruik het en je kunt elke taak realiseren die je jezelf stelt.

 3. Doe een grote schoonmaak in je leven
Wees je ervan bewust  dat je niet alles zelf kunt doen en je kunt eveneens niet alles zijn voor iedereen.
Besef ook dat door te kiezen voor één ding, je ook kiest voor het niet doen van een groot aantal andere dingen. Doe beloften en toezeggingen aan andere mensen alleen als ze in lijn zijn met jouw thema nr. 1 op je lijst – jouw doel.

Voor de meeste mensen betekent dit de een of ander vorm van grote schoonmaak. Het is belangrijk dit regelmatig te doen en uit je leven die materiele zaken, praktijken en relaties te elimineren die niet langer in lijn zijn met jouw doelen. Hierbij zijn inbegrepen de mensen die je graag kleineren, mensen waar je tijd mee doorbrengt gewoon als een soort verplichting, mensen die profiteren van je goedwilligheid of die je terugtrekken naar slechte gewoontes, terwijl je bezig bent met jezelf te veranderen.

 Verwijder het overtolllige uit je leven zoals een beeldhouwer, snijdt alles weg wat niet overeenkomt met de visie die je in je hoofd hebt. Als je dat doet, zullen nieuwe mogelijkheden en gedachten zich aandienen om de ruimte op te vullen. Je zult het veel gemakkelijker vinden om je te focussen op die dingen die echt ter zake doen en op de dromen die je wilt realiseren.  Als je weet wat je wil, zul je het ook veel gemakkelijker vinden om nieuwe ballast buiten je leven te houden.
Bedenk dat het goed is om elke 4 tot 6 maanden een hertaxatie te maken .Rommel heeft de neiging om zich stiekem op te hopen, zoals stof in een kamer. Verwijder elke nieuwe afleiding en blijf het goede spoor volgen

 4.  Omarm verantwoordelijkheid voor je leven
 Het is nodig om dat te zeggen. Te veel mensen geven de verkeerde signalen, alsof de werkgever, de overheid, kortom alsof alles de taak is van anderen. JIJ bent verantwoordelijk voor jezelf. Verantwoordelijk voor wat je doet. Verantwoordelijk voor wat je bent. Verantwoordelijk voor de manier waarop je de wereld tegemoet treedt en er mee omgaat. Je bent geen slachtoffer van je jeugd of je verleden of je omstandigheden –  behalve als je hier zelf voor kiest.. Hiervoor is geen excuus mogelijk.
Deze constatering geeft kracht. Toen ik me realiseerde dat ik verantwoordelijk was voor mezelf, hield ik op met het maken van excuses en wachtte niet langer op anderen om me te helpen In plaats hiervan, begon ik zelf mijn leven te vorm te geven.

5. Focus op direct toepasbare alternatieven
De acties die je doet om een specifiek probleem op te lossen of  een verandering in je leven te bewerkstelligen kunnen verdeeld worden in twee categoriën: directe acties en indirecte acties.
Indirecte acties zijn zaken die samenwerking met andere mensen vereisen. Dat wil zeggen, zij zijn niet onder jouw controle. Als je bv. denkt dat de enige manier om gelukkig te zijn is dat je samen met je vrouw kunt werken dan baseer je jouw geluk op een indirecte oplossing voor jouw behoefte.
Directe acties daarentegen zijn acties die je zelf kunt doen. Hiervoor is het niet nodig toestemming te vragen. Deze acties eisen niet dat de wereld verandert. Ze vereisen niet dat  je moet proberen om anderen om anderen iets te laten doen.

Alle of bijna alle stappen voor het bereiken van het gestelde doel behoren in principe gebaseerd te zijn op directe doelen. Hiermee bevestig je dat je zelf je doel nastreeft.  Alles wat minder is, betekent dat je jouw toekomst van anderen afhankelijk maakt.

Geen magische krachten. Gewoon de “basics”. Je moet de kansen grijpen als ze zich voordoen. Het enige wat je moet doen is hard werken, een duidelijke strategie en de discipline om het waar te maken. Deze tactiek werkt voor mij en zal ook voor jou werken. Omarm het en je bent een goed stuk op weg naar het realiseren van het leven waar je altijd van gedroomd hebt.

Mrs Fatima Verkoelen-Leal

Posted in Persoonlijke Groei (13) | 2 Comments

Hoeveel Wilt U Verdienen Met Uw Eigen Internet Bedrijf?

Wat is een passend inkomen voor een eigen internet bedrijf?
Hoe liggen uw kansen om met een eigen (internet) bedrijf online en offline geld te verdienen.? Iedereen wil graag (online) geld verdienen en het liefst met een minimale investering van tijd, geld en energie. Een goed teken is dat het internet groeit en groeit. Hierdoor staat niets u in de weg om binnen nu en een half jaar een “passend inkomen” te verdienen (bv. een tweede inkomen a;s parttime business) middels internet. Het internet kan uw enige bron van inkomen zijn voor uw bedrijf of werken als een aanvullend marketing kanaal om bezoekers naar je bedrijf of winkel te lokken.

Hoe staat u er nu voor? Ben je nog werknemer of al zelfstandig?
Maand op maand komen steeds dezelfde rekeningen binnen voor hypotheek, water, elektriciteit, theater, sportclub, enz. Het geld dat je iedere maand voor je werk ontvangt,gaat grotendeels op aan deze min of meer vaste lasten. Uiteindelijk blijft weinig over. Beslist niet voldoende om tzt miljonair te worden (als je kijkt hoeveel mensen meedoen aan loterijen die miljoenen uitkeren dan lijkt het er op dat iedereen graag miljonair wil worden).

Input = Output
Als we ervan uitgaan dat je iedere maand hetzelfde blijft doen, dan zal de uitkomst dus ook iedere maand hetzelfde zijn.. Ga je na 30 of 40 jaar hard werken met pensioen, dan ontdek je dat het pensioen behoorlijk tegenvalt. Maar kijk naar sommige klasgenoten van vroeger, of mensen in jouw buurt die een riante levensstijl hebben. Een mooi huis met zwembad, een dubbele garage en kinderen op ballet, tennis etc. En niet te vergeten de vakanties in tropische paradijzen.

De ijzersterke formule voor succes: geloof in uzelf en neem actie
Is het toevallig dat zij deze positie bereikt hebben door stom geluk of hard werken? Nee, bijna altijd hebben ze een manier ontdekt om anderen voor hun te laten werken. Tussen haakjes: je kunt in je leven zelden veel bereiken op je eentje. Je moet hulp hebben van anderen. Dit kan zijn een goede mentor die alles al een keer heeft meegemaakt. Hij kan je helpen de gaten in de markt te ontdekken, je behoeden voor beginnersfouten en je zodanig coachen, dat je met minimale inbreng een maximaal resultaat behaalt.

Het leven is een golfbeweging vol onverwachte verrassingen
Echter door goed voorbereid te zijn, kun je kansen grijpen, zodra ze zich voordoen en net iets eerder dan andere die te lang wikken en wegen. Hiervoor is het nodig door kennisvergaring te zorgen dat je er klaar voor bent. En bovenal door snel en doortastend te handelen kansen te grijpen op het moment dat ze zich voordoen.

Hoe kun je een Passend Inkomen Verdienen met een Eigen Online Internet Bedrijf? Het internet groeit dagelijks en verandert snel. Zie de enorme opmars van de I-Pad en het lezen van boeken online. Stichting Protection Partners richt zich met enige websites en MembershipClubs speciaal op deze markten (zie StarterPLAZA en UnitedStarters ). Deze sites openen voor u de mogelijkheid voor het starten van een eigen internetbedrijf. Een ideale mogelijkheid voor een tweede inkomen , welke kan uitgroeien tot een fulltime business.Leo Verkoelen (serial entrepreneur en internet marketeer)

Posted in Uncategorized (3) | 5 Comments

Een Internet Imperium Bouwen – Tijdmanagement – deel 4

Combineer de hefboomkrachten van alle vier strategiën en u kunt de groei van uw bedrijf en uw persoonlijke efficiency een superboost geven.

Strategie nr. 4 – gebruik een hefboom voor het nuttiger gebruiken van uw tijd
Tijd kan in uw voordeel werken, maar u kunt ook tijd verspillen. Stel dat je toestaat dat je vaak onderbroken wordt, dan haal je maximaal slechts een gedeelte van de resultaten die mogelijk zouden zijn als u volledig doelgericht bent.

Door steeds afgeleid te worden, kun je het gevoel krijgen nergens tijd voor te hebben (zelfs familie en vrienden|) of het kan ertoe leiden dat zaken veel langer duren voor ze af zijn dan nodig zou moeten zijn.
In les 2 over de omgang met mensen hebt u al geleerd dat u elke kans moet aangrijpen om zaken aan andere over te dragen in plaats van alles zelf te doen. Het grootste probleem zit er in dat de taak door de ander  misschien niet zo goed gedaan wordt als door uzelf.  Maar laten we het eens anders bekijken.
Als u bepaalde taken aan anderen kunt uitbesteden en deze voor 80% goed uitgevoerd worden, zou dit acceptabel zijn? Als uw antwoord ja is, dan moet u zo’n taak delegeren, zodat u zelf tijd vrij maakt voor meer kritische en strategische taken die alleen door u gedaan kunnen worden. 
Het is belangrijk om de eerste 80% van een project zo snel als menselijk mogelijk is te laten uitvoeren. Daarna evalueert u de situatie en bekijkt of er meer werk gedaan moet worden of dat de 80%, die al gedaan is, voldoende zijn. Meestal zal dat het geval zijn.

Als u eenmaal de 80% regel geïmplementeerd hebt, zult verbaasd staan over hoeveel meer tijd u hebt  en hoeveel meer resultaat u kunt behalen.  Door de kracht van hefboomwerking toe te passen op de vier behandelde strategiën, kunt u uw bedrijf (misschien al een internet imperium) een power-injectie geven. Probeer het zelf!

Posted in Eigen Baas (18) | Tagged , , , , , , | Leave a comment

Een Eigen Internet Imperium Bouwen – De Techniek – deel 3

Maak gebruik van technologie als uw derde hefboom om uw bedrijf sneller te laten groeien. Pas het hefboom-principe met directe ingang toe bij investeringen in vastgoed, mensen, technologie en tijdmanagement.

Strategie nr. 3 – behaal strategisch voordeel door innovatie en doelgericht gebruik van nieuwe technologie

Het op de juiste momenten inzetten van nieuwe technologie zorgt er voor dat uw bedrijf stabiel kan groeien. Er zijn verschillenden manieren, waarop u nieuwe technologie kunt gebruiken om bijna iedere denkbare taak uit te kunnen voeren. U kunt bv. specifieke software gebruiken om in Google sneller te vinden waar je naar op zoek bent. U gebruikt  “telefoongids online” in plaats van een gedrukt telefoonboek.  U maakt bij voorkeur gebruik van Skype voor gratis bellen en Facebook, Twitter en LInkedin voor uw sociale netwerk.
Het is belangrijk om niet met alle trends direct mee te gaan. Wacht af tot de techniek op het punt van doorbreken staat. Dat is de juiste tijd om een nieuwe techniek in uw bedrijfsbeleid op te nemen.

Bij elke nieuwe techniek zult u zien dat de eerste aanbieder snel gekopieerd wordt door een groot aantal volgers. Het internet heeft de communicatie in een overdrive gezet. Er is meestal al binnen 1 of 2 jaar zoveel concurrentie dat het grootste deel klein van de aanbieders klein blijft of geruisloos van de markt verdwijnt of door een grotere wordt overgenomen.. Je zult zien dat de nr. 1 en 2 het grootste aantal bezoekers of klanten trekt. Omdat elke nieuwe techniek tijd vraagt om er goed mee te leren werken is het aan te bevelen nieuwe technieken eerst te gebruiken op het moment dat een doorbraak zichtbaar begint te worden.
Volgt  deel 4 (tijdmanagement).

Posted in Eigen Baas (18) | Tagged , , , | Leave a comment

Zelf Een Internet Imperium Bouwen – Het Geheim – deel 2

Het geheim van een hefboom. Maak gebruik van een hefboom om uw bedrijf sneller te laten groeien. Het hefboom-effect kun je ideaal gebruiken bij investeringen in vastgoed, mensen, technologie en tijdmanagement.

Strategie nr. 2 – behaal voordeel door hefboomwerking bij investeringen in mensen
Het is moeilijk voor een persoon (een ondernemer) om alles te weten of alles te doen, vooral door het groot aantal verschillende taken die bij het runnen van een bedrijf aan de orde komen. U moet voor zover het mogelijk is gebruik maken van de diensten van andere mensen en andere bedrijven. U moet beginnen met onder-aannemers, omdat u die kunt huren op projectbasis. Evenals bij vastgoed moet u ook bij mensen gebruik maken van hefboomwerking. Een van de moeilijkste dingen voor ondernemers is te leren dat je gewoonweg niet alles zelf kunt doen, of je eindigt met de  slechtste baan van je hele leven. U zult zoveel mogelijk taken willen delegeren aan andere mensen, zodat je jezelf kunt focussen op de meest kritische zaken van het bedrijf die alleen door jou gedaan kunnen worden.

Bovendien, sommige goede ideeën zullen komen van  de input van andere personen. Ieder persoon heeft andere ervaringen en perspectieven. Sommige opzienbarende resultaten kunnen verkregen worden door een team-benadering in plaats van alles zelf te doen. Dus zelfs als je zelf alles het beste kunt doen, dan moet je je afvragen of je wel alles zelf zou moeten doen. Misschien denkt u, ik wil best wel delegeren aan andere mensen, maar ik kan me het niet permitteren. In dit geval ben je niet de enigste, omdat dit een standaard reactie is. Het goede nieuws is dat het niet duur hoeft te zijn om mensen of bedrijven om assistentie te vragen. Hierover dadelijk meer.

Nu denkt u waarschijnlijk. Okay zelfs als ik me kan permitteren om andere mensen in te huren, wil ik dat niet. Niemand kan de taken zo goed doen als ik. Dit is de meest voorkomende reactie. In feite is voor ondernemers een van de moeilijkste dingen om te leren  de kunst van delegeren. Voor een ondernemer is het bijna onmogelijk om alles alleen te doen. Er zijn gewoon te veel taken die gedaan  moeten worden om het bedrijf draaiende te houden. Bovendien zijn er voor een zakenman niet genoeg uren in een dag om alles te doen.  Om deze reden moet u er naar streven om zoveel als redelijk is uit te besteden, zodat je tijd vrij kunt maken om je te focussen op de grote lijnen van je bedrijf.

Besteed taken uit door mensen per project in te huren. Vooral voor jonge bedrijven is dit een goede manier om het werk gedaan te krijgen. Je huurt per project, dus zonder langlopende verplichtingen, zoals bij een persoon in vaste dienst gelden. Dit geeft u de flexibiliteit om van richting te veranderen zonder de stress van mensen te laten afvloeien en alle trammelant die daar bij hoort. Een ander voordeel van uitbesteden is, dat je de juiste persoon voor het betreffende project kunt selecteren. Voor sommige projecten zul je een specialist op een bepaald vakgebied nodig hebben en voor een ander project weer een ander soort expert.
Zodra je er klaar voor bent om zelf personeel in dienst te nemen, kun je de juiste persoon vaak vinden via referenties van anderen die je kent, of van online of kranten advertenties. Een laatste tip: als je personeel in dienst neemt is het slim de loon-administratie direct uit te besteden. Dit kost weinig. Begin er zelf nooit aan.
Strategie 3 en 4 volgt.

Posted in Eigen Baas (18) | Tagged , , , , , | Leave a comment

Het Geheim van het Bouwen van een Internet Imperium – deel 1

Is het u ooit opgevallen, dat het lijkt alsof sommige bedrijven supersnel groeien, terwijl andere nooit van de grond komen?  Wist u dat er een geheim wapen is dat het mogelijk maakt dat elk soort bedrijf sneller kan groeien, mits je de juiste concepten in de juiste volgorde toepast.  Vandaag laten we u kennismaken met vier verschillende strategiën, die gebruik maken van HEFBOOM-WERKING om uw bedrijf snel te laten groeien.

Het merendeel van alle bedrijven scoort matig, terwjil de “grote bedrijven”  alsmaar groter en groter worden. U maakt kennis met een stap-voor-stap blauwdruk die grote bedrijven, al jaren, met succes gebruiken om steeds groter te worden.

Door gebruik te maken van het hefboom-effect, kunt u uw bedrijf exponentieel laten groeien. Hefboomkracht  maakt het mogelijk om mensen of middelen op een zodanige manier te gebruiken dat u meer resultaat haalt dan de hoeveelheid energie die u er in moet stoppen. Dit is een van de methoden die de rijken gebruiken om elk soort bedrijf dat ze starten te laten groeien.  Ook U kunt  van hefboomwerking profiteren.  Of u een groot bedrijf wil bouwen of gewoon klein wil blijven en een prettige levensstijl genieten, in alle gevallen moet u hefboomkracht gebruiken bij vastgoed investeringen, investeringen in mensen, technologie en bij tijdmanagement.

Strategie nr. 1 – behaal voordeel door hefboomwerking bij investeringen in vastgoed
In het begin werken veel mensen vanuit thuis, behalve die bedrijven zoals restaurants die een fysieke locatie nodig hebben voor de klant. Als u geen fysieke etalage nodig hebt, dan hebt u veel vrijheid als het gaat om het kiezen van een kantoorruimte. Er zijn veel goede redenen om vanuit thuis te starten, zoals besparing op reistijd, belasting-aftrek etc. Het grootste nadeel van een bedrijf aan huis is, dat het moeilijker is om klanten te ontvangen. Een tweede nadeel van een home business is dat je door familieleden gestoord wordt die zich er onvoldoende bewust van zijn dat je aan het “werken” bent. Als je vanuit thuis werkt, zorg er dan voor dat je een aparte ruimte kiest die dienst doet als kantoor. Probeer deze ruimte zo veel mogelijk uit te laten zien als een kantoor. Het is goed om, indien enigszins mogelijk, enig onderscheid te maken tussen  uw persoonlijke leven en uw business leven.  U wilt ook voorkomen  dat familieleden je storen, terwijl je probeert je te concentreren.

Bedenk ook dat zelfs als je een fysiek kantoor nodig hebt, er tegenwoordig veel mogelijkheden zijn voor het huren van een deeltijd kantoor. Meestal hebt u dan tevens de mogelijkheid om gebruik te maken van conferentieruimtes voor besprekingen. De service van deze bedrijven , waarvan REGUS de bekendste is,  is bijna onbegrensd. Vaak kun je een postadres hebben en telefoon- en receptie  service. Het kantoor hoeft dus niet eens in uw eigen gebouw te zijn. De meeste mensen kunnen vanaf overal werken zolang ze maar minimaal een internet connectie hebben. Conclusie; wees zuinig op uw cash en leg het niet vast in langlopende contracten en zorg dat u flexibel blijft.

Posted in Eigen Baas (18) | Tagged , , , , | Leave a comment

Stappenplan voor een internetbedrijf vanuit thuis

Vanuit thuis werken is vaak de beste optie voor een starter

Je droomt ervan zelf of met een compagnon een eigen (internet) bedrijf te beginnen. Behalve de mogelijkheden zie je ook een groot aantal onoverkomelijk lijkende problemen op je af komen. 

Je twijfelt soms of je het wel kan of dat je toch beter bij een baas kunt blijven werken.  De problemen lijken groot als je ze als één blok ziet. Ga je de problemen stuk voor stuk aanpakken, dan zul je zien dat ze snel kleiner worden. Sommige problemen lossen zich soms vanzelf op.   Gelukkig is er internet! De toegang tot internet is zo goedkoop dat iedereen zijn deel kan opeisen.

Denk eens aan de voordelen van een eigen internet gebaseerd bedrijf aan huis met of zonder webwinkel

     Geen voorraden nodig,
     Boekhouding online en
     Secretaresse-service bij afwezigheid en tijdens vakantie.
     Zelfs de verzending van goederen kunt je uitbesteden (dropshipping).
     Een Deeltijd-Kantoor (bv. bij Regus) en 
     Self-Storage (o.a. Shurgard) voor tijdelijke opslag

Posted in Eigen Baas (18) | Tagged , , | Leave a comment

Internet Marketing Plan in 7 Stappen door Leo Verkoelen

Zonder duidelijk plan op papier is de uitkomst van uw beleid als een ongestuurd projectiel.

Stap 1 – Bestudeer uw markt en uw concurrenten
Ondernemers maken vaak de fout dat ze een cool product of service gaan promoten zonder eerst een begrip te hebben van de markt en van wat de markt wil hebben (niet wat de markt nodig heeft). Als je iets probeert te verkopen wat de mensen niet willen hebben, dan zullen ze het ook niet kopen. Zo eenvoudig is dat!
Een winstgevende markt bestaat uit mensen die verlangens hebben waarin niet wordt voldaan, zodat ze staan te springen om jouw oplossing voor hun probleem (product of dienst) te willen hebben. Een winstgevende markt is te vergelijken met een hongerige menigte. Alles wat je hoeft te doen is het aas uitgooien en de massa komt er op af.

Om een beter begrip te krijgen van je markt, moet je jezelf enige vragen stellen, zoals:
- zijn er segmenten van mijn markt die onvoldoende bediend worden
- zijn de marktsegmenten die ik wil beleveren voldoende groot om geld te kunnen verdienen
- hoe groot moet mijn marktaandeel zijn om quitte te spelen
-  is er te veel competitie in mijn markt om  concurrerend te kunnen zijn
-  wil mijn marktsegment gebruik maken van mijn uniek en competitief product
-  wat zijn de zwakke punten in het aanbod van mijn concurrenten en hoe kan ik daar voordeel uit halen

Stap 2 –Begrijp uw klant
De eerste stap om meer te verkopen is te zorgen dat je de klant goed leert kennen.  Zo lang je niet weet
(a) wie je klanten zijn,
(b) wat je klanten willen en
(c) wat hun motiveert om te kopen,
kun je geen effectief marketingplan opzetten. Verwar “wensen” niet met “behoeften”. Mensen kopen niet altijd wat ze nodig hebben, maar ze kopen bijna altijd wat ze graag willen hebben. Vergelijk de persoon die een supermarkt binnenloopt om melk en eieren te kopen en eruit komt met chocola en een paar andere artikelen.
Mensen kopen lang niet altijd wat ze willen (zelfs als ze het geld niet hebben), en niet wat ze nodig hebben. Dit geldt niet alleen voor de consument, maar zelfs voor professionele inkopers van bedrijven.

Om je klanten goed te leren kennen, moet je jezelf dit soort vragen stellen:
- hoe koopt mijn potentiele klant meestal gelijksoortige producten 
   bv. in een winkel, via het internet, huis-aan-huis etc.
- wie is de eigenlijke koper en wie heeft invloed op deze koper
   bv. echtgenoot of echtgenote, secretaresse, project leider of hoofd-inkoper
- welk soort koopgedrag heeft mijn klant en waar haalt hij zijn informatie vandaan
   bv. televisie, krant of tijdschriften.
- wat zijn de voornaamste drijfveren van mijn klant om te kopen
   bv. status, voorkomen van pijn, betere gezondheid, populair willen zijn, snel rijk worden, etc.

Stap 3 – kies een marktniche
Als je roept  dat “iedereen”  jouw toekomstige klant is, dan zal niemand je klant zijn. De markt is overvol met concurrenten. U zult meer succes hebben als je een specifieke niche kiest en probeert deze marktniche te domineren. Daarna kun je overwegen om een tweede niche te gaan bewerken. Echter NIET eerder dan nadat je dominant aanwezig bent in je eerste marktniche! U kunt bv. een advocaat zijn die gespecialiseerd is in echtscheidingen of een internet marketeer gericht op MKB-bedrijven.

U begrijpt al, dat je moet kiezen voor een niche, die je interesse heeft en die gemakkelijk te benaderen is. Dit is van eminent belang! Er is niets meer frusterend dan proberen te communiceren met een markt die moeilijk bereikbaar is of die kapitalen kost om contacten te leggen.

Stap 4 – definieer uw marketing boodschap
Uw marketing boodschap vertelt niet alleen uw klant wat hij moet doen, maar overtuigt hem ook klant bij u te worden., Uw eerste marketing positionering moet kort en direct zijn. Het is zogezegd het antwoord op de vraag “wat doe je “. Het tweede soort boodschap is uw volledige marketing benadering  dwz inclusief al uw marketing gereedschappen en promotie-aties.

Om deze boodschap aantrekkelijk te maken zijn o.a. de volgende zaken nodig:
- uw klant duidelijk uitleggen wat zijn probleem is
- bewijzen dat het probleem zo belangrijk is, dat het beter is om het nu zonder uitstel op te lossen
- een verklaring waarom u de meest aangewezen  persoon/bedrijf bent dat het probleem van uw klant kan oplossen
- een toelichting op de prijs, vergoedingen en betalingscondities
- een toelichting op  de voordelen die uw klanten zullen genieten door van uw oplossing gebruik te maken
- voorbeelden en referenties van klanten die u geholpen met gelijksoortige problemen
- uw onvoorwaardelijke garantie.

Stap 5 – bepaal uw marketing media
Uw marketing medium is het communicatie kanaal dat u gebruikt om uw boodschap wereldkundig te maken. Het is kritisch om een marktniche te kiezen die makkelijk benaderbaar is. Zo hou je de kosten in de hand. Het is belangrijk een marketing kanaal te kiezen dat het hoogste rendement geeft per geïnvesteerde euro.  Dit betekent dat je een kanaal wil en moet kiezen dat uw marketing boodschap overbrengt bij het grootste aantal niche-prospects tegen de laagste kosten.

Onderstaand een beperkt overzicht van de mogelijke marketingkanalen waar u uit kunt kiezen om uw boodschap uit te dragen:
Online PPC adverteren, social media (Facebook, Linkedin, Twitter), content marketing, bloggen, online banner advertenties, advertenties in kranten en vakbladen, posters, wedstrijden, seminars, huis-aan-huis acties, beurzen, gouden gids, artikelen, bijdragen aan goede doelen,  netwerken, radio- en TV-commercials, speciale evenementen, folders, email, persberichten, brochures, kadobonnen, websites, catalogi, visitekaartjes, spreken in het openbaar, raam reclame, reclameborden  e.d.
De kunst is om uw boodschap af te stemmen op de juiste markt en gebruik te maken van het juiste medium.  Markt, boodschap en medium moeten bij elkaar passen!

Stap 6 – Stel verkoop- en marketing doelen
Een gesteld doel dat u wil bereiken is kritisch voor uw succes. Een wens is nog geen doel. Zolang je je doel niet op papier hebt vastgelegd , is het te vaag en alleen hopen op succes.
Bij het bepalen van een doel, zorgt u ervoor dat dit voldoet aan de volgende criteria: (a) meetbaar, (b) haalbaar), (c) realistisch, (d) aan pasbaar en (e) gebonden aan een tijdslimiet.
Uw doelen zijn niet compleet zonder financiele zaken, zoals omzet, bruto winst, verkoop per verkoper, verkopen per rayon e.d. Ook kengetallen als verkochte aantallen, getekende contracten, nieuw geworven klanten, gepubliceerde artikelen e.d. horen er bij.
Zodra uw doelen zijn vastgelegd, maak dan processen  die zorgen dat iedereen van je team weet wat de marsrichting is en hoe je er kunt komen. Stimuleer topresultaten en beloon goede prestaties en pogingen. Beter mis dan niet geschoten.

Stap 7 – bepaal uw marketing budget
Begin met een ruwe schatting.. Zodra je een jaar of meer in zaken bent en uw statistieken goed hebt bijgehouden kun je gaan bepalen wat de kosten zijn bv. “om een klant te verwerven” of  “kosten om een product te verkopen”.

Samenvatting
Dit is uw marketingplan in een notedop. Aan sommige zaken zul je meer tijd moeren besteden. Reserveer voldoende tijd en een plaats waar je rustig en ongestoord aan je marketingplan kunt werken.

Posted in Internet marketing (11) | Tagged , , , , , , , | 5 Comments

Leo Verkoelen over product introductie en het juiste tijdstip

Stel je hebt een nieuw product waar iedere dag meer vraag naar komt. Stel dat je  verder redelijk snel aan de stijgende vraag kunt voldoen en dat het product in een goede en constante kwaliteit geleverd kan worden.

 Is het nu tijd om uw product groot te introduceren?
Op deze vraag moet u als ondernemer een antwoord zien te vinden. Laat ik deze vraag met een praktijkvoorbeeld beantwoorden. Er was een periode (1965-1970) dat de vraag naar mijn producten (in dit geval polyesterplamuur voor autoreparatie, glasmat, hars en hulpstoffen) sterk toenam. We hadden middels advertenties, presentaties op beurzen en de verspreiding van tienduizenden kleurenfolders een grote interesse voor de producten. opgebouwd Journalisten hadden ons ook al ontdekt en middels diverse reportages in tijdschriften voor relevante sectoren zoals auto, watersport en hobby bijgedragen aan de positionering van mijn onderneming  (merkbekendheid)

De verkoop was totnutoe vnl. gedaan via mail-order. De markt (in dit geval de detailhandel) wou graag de producten in hun programma opnemen en zo ook een graantje meepikken van de explosief groeiende markt.

 Wat was nu wijsheid?
Meegaan met de trend en extra omzet binnenhalen door verkoop via de detailhandel of even pas op de plaats maken en de succesformule (direct verkoop aan consument en kleine ondernemers) voortzetten. Na uitvoerig intern beraad kwamen we tot de conclusie dat we a) weinig verstand hadden van verkoop via detaillisten (prijspolitiek, marges, winkeldisplays, retourgaranties, etc.) en b) geen getrainde vertegenwoordigers hadden. Bovendien was de houdbaarheid van een aantal producten beperkt. Er waren op de markt meerdere bekende bedrijven (grossiers) met een ervaren vertegenwoordigerscorps, landelijke dekking en voldoende kapitaal om eventuele concurrentie lange tijd te kunnen weerstaan.

Op basis van deze gegevens was het niet moeilijk een beslissing te nemen. We bleven trouw aan de directverkoop formule, geen stand op de eerste nederlandse DHZ-beurs in Utrecht en werkten “onder de radar” stug door aan introductie op de markt van detaillisten.
Het resultaat van deze filosofie bleek perfect te zijn. In 12 maanden konden we voldoende kapitaal opbouwen om het 2e jaar een passende presentatie van ons bedrijf (merk) en de producten te maken. De 2e nationale DHZ-beurs was een groot succes en onze organisatie kon de stijgende vraag zonder bedrijfcrisis verwerken.

Het moraal van dit verhaal.
Een juiste timing bij het introduceren van producten is cruciaal. Ben je te vroeg, dan probeer je met je eigen geld een markt te ontwikkelen die er nog niet rijp voor is. Op het moment dat het omslagpunt bereikt wordt, ben je door je liquide middelen heen en gaat de concurrentie met de buit aan de haal.
Ben je laat met een product dan wordt het heel moeilijk om je te positioneren als uniek of beter dan de concurrentie. Je wordt bijna zeker gedwongen om op prijs te concurreren en blijft eigenlijk met de restjes zitten.
Als ondernemer heb ik meerdere malen deze situaties meegemaakt. Ze zijn spannend en het is belangrijk om  als het nodig is er vol voor te gaan. Meestal betekent dat tijdelijk veel extra uren maken. Een van de gevolgen van een goede timing gedurende de eerste oliecrisis was dat mijn bedrijf toen aanzienlijke winsten heeft gemaakt, terwijl er wereldwijd een groot tekort aan grondstoffen bestond.  Elke crisis biedt kansen voor wie er op voorbereid is.

Leo Verkoelen (ervaren entrepreneur)

Posted in Business (3), Internet marketing (11) | Tagged , , , , , , , | Leave a comment

Leo Verkoelen over 4 voordelen van klein contra groot zijn

Het is niet nodig om je voor te doen als groot bedrijf. Als je klein bent (de meeste starters), kan dat je helpen de concurrentie te verslaan. In de beginjaren van een bedrijf maken ondernemers zich vaak zorgen over hoe hun bedrijf overkomt. Hoe anderen het bedrijf inschatten. Ze doen allerlei dingen om groter te lijken. Een groter of mooier kantoor, een relatief te grote stand op beurzen, grotere advertenties, etc.
Maar wat is het probleem met klein zijn? Gezien de huidige recessie en het negatieve gevoel tegenover vele grote multinationals, denk ik dat het nu beter is om KLEIN over te komen. De voordelen zijn dat je makkelijker bereikbaar bent, meer aandacht voor de klant, innovatie gestuurd en bescheiden.

Klein zijn betekent …. GOED TE BENADEREN
Als klanten contact zoeken met je bedrijf, maak dan nuttig gebruik van je bedrijfsomvang door een heel persoonlijke relatie met de klant op te bouwen. Grote bedrijven maken zich zelden zorgen over hoeveel verschillende personen en afdelingen je moet passeren, voordat je de juiste persoon aan de lijn krijgt.  Klanten vinden het heel prettig  om te weten wat ze kunnen verwachten – iedere keer dat ze naar je bedrijf bellen. Ze hebben graag het idee dat er een persoon is die verantwoordelijk is voor hem/haar.

Klein zijn betekent beter …. GOED TE BEREIKEN
Houd dit in gedachten en zoek naar manieren om dit te communiceren.  Hoe vaak heb je zelf niet moeten ondervinden dat een groot bedrijf belooft je snel bericht zou geven. Meestal per email en dat er niets gebeurt. Je moet er zelf telkens achter aanzitten. Als een klein bedrijf kun je er een sport van maken om te zorgen dat de klanten direct met jou doorverbonden worden en dat ze weten wat je doet. Als je een echt persoon ieder telefoontje kunt laten beantwoorden dan heb niet een nadeel, maar een groot verkoop argument. Een verkooppunt!

 Klein zijn betekent . . . SPECIALIST
Grote bedrijven wedden sterk op een groot assortiment van producten, eerder dan zich er druk over te maken elk product perfect te maken.  Maak je niet te druk over het feit dat een groot bedrijf een enorm assortiment heeft. Kwantiteit wil nog niet zeggen over kwaliteit. Als klein bedrijf zul je altijd minder middelen beschikbaar hebben dan een groot bedrijf. Een goot concern heeft nu eenmaal meer kapitaal. Als klein bedrijf bieden we minder producten, maar we moeten en zullen ons uiterste best doen om de juiste producten aan te bieden.  Onze klanten komen naar ons om datgene te vinden wat ze precies nodig hebben. We zorgen bovendien voor niet te grote voorraden om te voorkomen dat we onnodig beslag leggen op onze beperkte middelen.

Klein zijn betekent ……SNELHEID
Grote bedrijven bewegen zich als een dinosaurus, omdat elke beslissing veel stappen moet doorlopen. Interne controlepunten moet passeren. Functionarissen zijn er niet op uit om hun functie overbodig te maken, maar om voor zichzelf status te creeeren (en een beter salaris) Kleine bedrijven kunnen snel beslissingen nemen en deze vaak direct toepassen.  Dit geldt ook voor de verzending.

 Dus als je weer eens zit te dubben of je wel groot genoeg bent, denk dan aan de voordelen die je hebt omdat je (nog) klein bent. In de eerste groeifasen van je bedrijf, geschat van nul tot zo’n 10 millioen euro of zo’n 20 tot 30 man personeel heb je het voordeel van KLEIN ZIJN. Profiteer zo lang het kan!

Leo Verkoelen (serial entrepreneur)

Posted in Business (3), Eigen Baas (18) | Tagged , , , , | 6 Comments

Leo Verkoelen over het verschil tussen sparen en investeren – Art. nr. 4

Heb je eenmaal ontdekt hoe groot je uitgaven-mandje moet zijn, dan kun je beginnen met het in kaart brengen van je mandje met opschrift SPAREN en een tweede mandje voor INVESTEREN.
Misschien vraagt u zich af wat het verschil is tussen sparen en investeren. De meeste mensen vinden dat zo ongeveer hetzelfde.  Maar door hierin een onderscheid te maken, zult u kapitaal op een veiligere manier kunnen opbouwen.
Sparen en investeren zijn in zoverre gelijk dat u in beide gevallen een gedeelte van uw huidige inkomen opzij zet voor de toekomst. Het geld in het spaarmandje is geld dat u reserveert voor het geval van een financiele calamiteit. Bijvoorbeeld als u op een dag ’s morgens wakker wordt en ontdekt dat het bedrijf waar u al 20 jaar werkt failliet is  en je opgebouwde pensioen gering is. Je zou opnieuw moeten beginnen en werk moeten zoeken. Ondertussen lopen de kosten door. Dat is waar een spaarmandje voor is. Dit geld moet veilig zijn.Bedenk hoe je je zou voelen als je beleggingsadviseur zou bellen en hij zou je zeggen dat je aandelen gekelderd zijn en nog slechts een fractie van de oorspronkelijke waarde hebben. Veel mensen hebben deze ervaring opgedaan. Ze hadden al hun kapitaal in, als betrouwbaar geadverteerde investeringen, belegd, terwijl deze in werkelijkheid riskant waren. Dat is het verschil tussen sparen en investeren. Duurt het nog lang, zo’n 2o tot 30 jaar, tot uw pensioen dan kun je iets meer riskeren. Zit je dicht bij je pensioen dan moet je veilig beleggen, omdat je niet de tijd hebt om te wachten op een herstel van de markt.

Voor je spaarmandje komen alleen superveilige beleggingen in aanmerking, die zeer waarschijnlijk de eerste 10 jaar niet wezenlijk in waarde zullen dalen. Denk aan contant geld, goud, staatsobligaties en met kennis van zaken gekocht vastgoed voor verhuur. Verdeel je investeringen over meerdere zaken.

 Je kunt je mandjes laten groeien door een hoger inkomen te gaan verdienen. Door voor een baas te blijven werken.

Een andere optie is een eigen zaak te beginnen. Dat kan in eerste instantie parttime en gaat zo zorgen voor een tweede inkomensstroom. Werk vanuit thuis, indien enigszins mogelijk. Laat je partner het bedrijf runnen. Ik ben van mening dat de huidige marktsituatie nog steeds de beste perspectieven biedt voor financiele onafhankelijkheid door het starten van een eigen bedrijf.

Door eigen baas te zijn, kunt u werken waar, wanneer en met wie  u wilt. De website  StarterPLAZA.nl  is geheel gericht op startende (internet) ondernemers en de site UnitedStarters.com  richt zich op ondernemers die maximaal 5 jaar bezig zijn.
In de huidige tijd valt de beslissing of uw bedrijf een succes wordt in de eerste 5 jaar. Hebt u het in deze periode niet ontdekt, dan kunt u de zaak beter zelf sluiten dan alsnog door omstandigheden gedwongen worden te sluiten. UnitedStarters heeft bijzondere expertise op dit deel van het ondernemerstraject. UnitedStarters leert u wat werkt en welke fouten u moet vvermijden. Dat geldt voor ondernemers van alle leeftijden.
Dit artikel is gepubliceerd onder de rubriek “Persoonlijke Groei”, omdat groei alleen kan als gezond verstand, gezonde voeding, fitness en mentale gezondheid vereend samenwerken.

 Leo Verkoelen (serial entrepreneur)

Posted in Eigen Baas (18), Persoonlijke Groei (13) | Tagged , , , , | Leave a comment

Leo Verkoelen over Anita Fiander – de TOPTIEN motiverende uitspraken over succes

 Nog geen twee weken geleden stonden de fruitbomen in onze tuin in volle bloei. Nu onstaan al de eerste vruchten. Over een paar maanden gegarandeerd …. lekker fruit. De natuur werkt volgens plan en verspilt geen tijd. Zorg dat u dat ook doet en resultaat is gegarandeerd.

Onderstaand enige uitspraken (overgenomen uit de website van Mrs Anita Fiander, The Woman’s Leadership and Empowerment Expert) die ik graag onvertaald weergeef.  Doe er uw voordeel mee!

Leo Verkoelen (watch my son on video)

Here are the top ten motivational success quotes, as well as some self-reflection questions to ponder:

1. I’ve failed over and over and over again in my life, and that is why I succeed. – Michael Jordan

• Every failure brings an opportunity for growth and sets you up for future success in a new effort. For example, failing at one job may bring you the opportunity to enjoy great success in another. Learning from failure will lead you to greater achievement.

2. It is no use saying, “We are doing our best.” You have got to succeed in doing what is necessary. – Sir Winston Churchill

• Too often, people use “I did my best” as an excuse for not doing what really needed to be done. Plan and prepare appropriately for the task at hand so that you can do what is required to succeed. Using this results-oriented strategy will help you accomplish your goal.

3. We are told that talent creates its own opportunities. But it sometimes seems that intense desire creates not only its own opportunities, but its own talents. – Eric Hoffer

• Try new things to spark your passions and develop your talents. You may actually have talents that you’re completely unaware of. When you desire something with a fiery passion, your mind will push you to take action and persevere until you’re successful.

4. We were born to succeed, not to fail. – William Barclay

• You were put on the Earth to succeed in your pursuits. When you use your God-given gifts, abilities, and strengths to fulfill your purpose, success is within your grasp.

5. Success is not the key to happiness – happiness is the key to success. -Herman Cain

• When you’re happy with your life and you enjoy every moment of each day, it’s easy to feel the joy of success in the smallest accomplishments. Live joyfully and your positive attitude will attract greater successes.

6. Success doesn’t come to you – you go to it. – Marva Collins

• You need to take action to achieve your goals and get what you want out of life. Once you define exactly what you want, design a plan of action steps to get you there, and then follow your plan.

7. You must do the thing you think you cannot do. – Eleanor Roosevelt

• This quote is to challenge you. You must overcome your fears that are holding you back in order to become successful.

8. A great leader’s courage to fulfill his vision comes from passion, not position. – John Maxwell

• Believe in yourself. Know that you can achieve anything. Put your mind to it and be passionate about that which calls your name.

9. Forget about the consequences of failure. Failure is only a temporary change in direction to set you straight for your next success. – Denis Waitley

• When you fail, opportunities open up to help you succeed. You may need to start your task anew or change your route, but each failure brings you closer to success.

10. Success is not measured by what you accomplish, but by the opposition you have encountered and the courage with which you have maintained the struggle against overwhelming odds. – Orison Swett Marden

• No matter how tough a situation may be, don’t give up easily. When you persevere through great odds and overcome many challenges to achieve your goal, success is even sweeter!

Posted in Persoonlijke Groei (13) | Tagged , , , | 6 Comments